Komplex belsőépítészeti és arculati kialakítás: INTERIOR BRANDING a gyakorlatban
A központ különlegessége, hogy tudatosan, a célközönség ízlésének megfelelően tervezett, komplett grafikai – és belsőépítészeti arculattal rendelkezik, amely a céglogótól kezdve a legapróbb részleteket is magában foglalja. Az arculattervezés részeként, grafikus tervezte a céglogót, kisarculatot (névjegykártya, levélpapír, boríték, e-mail aláírás). A magyar vállalkozások többsége általában eljut a kisarculat megterveztetéséig, nagyon szeretnénk látni azt, hogy a nagyarculat és komplex interior branding tervezésében is segítséget kérnek. A Bimbó5 esetében a nagyarculati csomag is elkészült: az arculat kiterjesztésre került az épületszignalizációra: a brand a homlokzati cégtáblán, a kapunyitó jelzésen, az épület belső folyosóján eligazítótáblaként is megjelenik. A coworking központon belül, speciális térképen lehet tájékozódni a recepciónál az egyes helyiségek megközelíthetőségéről. Az ajtók mellé szobajelző táblák kerültek, az eredeti fa belső ajtók üveg felületét savmart üvegfóliával dekoráltuk, amelyből a virágminta kiesőként lett kivágva.
Az a bizonyos PLUSZ
A plusz női odafigyelés és törődés, ami a studioNeked sajátja, az olyan apró elemekben nyernek teret, mint a Bimbó5 logóval márkázott táskatartó, amelyet a hölgyek az asztalra akaszthatnak, miközben ott marad a kezükhöz közel, és nem zavarja a terem rendjét. Pintér Anita festőművész ehhez a már meglévő hangulathoz alkotta meg egyedi virágszimbolikájú képeit. Az asztalokra műgyanta poháralátétek kerülnek a bútorok védelmére, formájuk és színviláguk szépen idomul a belső térhez. A hely tulajdonosa, Imola azért is örült ezeknek, mert szerinte nincs elhanyagolható részlet, ha teljes összhangot és igényességet szeretnénk. A Mucius Scaevola Kft. grafikusával való együttműködés során alakult ki a Bimbó5 virágszimbolikája, melynek így minden eleme összhangban van a kiválasztott stílussal, ezzel értelmet nyer az interior branding (corporate design & identity), mely komplex egységet, harmóniát kelt az ide érkezőben.
A Bimbó5 sajátja, hogy az egyes helyiségek különböző virágokról kapták elnevezésüket, amely a helyiségben található bútorok színével harmonizál. Így kapta a sárga coworking terem a Pitypang, a központi terem a Harangvirág, a rózsaszín a Liliom, a kék bútoros az írisz, a konyha a Jácint nevet. A Bimbó5 neve több tényezőt fejez ki, egyrészt Budán, a Bimbó úton található. Másrészt a kifejezés arra utal, hogy itt bimbózó szakmai és emberi kapcsolatok születnek, életek az élethosszig tartó tanulás okán új irányt vesznek. Ebből is látható, hogy az interior branding nemcsak vizuális tervezés, hanem komplex márkaépítési stratégiai gondolkodásmódot követel.
A coworking központ funkcióból adódó különleges belsőépítészeti eszközök
Az ingatlan helyiségelosztása adott volt, a megfelelő funkciót kellett a megfelelő helyre helyezni, adta magát a bejárattól rögtön jobbra a közösségi konyha, a központi Recepció, és a férfi – és női mosdó helye. A tárgyaló helyiségek az utcafrontra kerültek, míg a coworking tér, ami koncentráltabb munkavégzést igényel, védettebb zónába került. Akusztikus füles fotelek kerültek az elvonulást igénylő munkahelyekre, amelyek a 8-10 fős helyiségben is segítik az önálló munkavégzést, összefordítva kooperációt is lehetővé tesznek. További akusztikus panelek kerültek a szomszédos oktató térbe, ahol 2 különböző funkciót hangfogó panelekkel választottak el egymástól, így biztosított a párhuzamos, 2 kisebb csoportos oktatás egy térben. A terek átrendezhetőségét az összecsukható asztalok, kényelmes és rakásolható székek segítik, amelyek kialakításuknak köszönhetően pár pillanat alatt új pozícióba tehetőek. Így kerültek modern belsőépítészeti elemek a térbe, az értékálló art deco megjelenés mellett.