A Giro d'Italia kerékpárosainak gyakran saját anatómiai tulajdonságainak megfelelő nyerget készítenek, de külön specialistát tartanak a csapatok a pedálhoz rögzített cipő pontos szögének beállításához is. Az a néhány fok eltérés a lábfejünk és bokánk viszonylatában egy 2-3.000 km-es versenyen és a több 10.000 km-es edzéseken egyaránt komoly ortopédiai panaszokat okozhat. A térd, a csípő ízületeinek terhelését a lehető legközelebb kell reprodukálni a természetes állapotokhoz.
A nyereg és ilyenformán az irodai szék is hasonló kihívások elé állítja a tervezőket. Biztosítsunk kényelmes mozgást és lehetőleg a legnagyobb felületen osszuk el a nyomást. Erre a kihívásra a Herman Miller 1994-ben mutatta be a világon elsőként az elasztikus háló membránon való ülés irodaszékes változatát az Aeron modelljén.