Az Europa Design a Herman Miller forgalmazója 1996 óta Magyarországon.
2019-09-09
Herman Miller tanácsok optimális irodaberendezéshez 2. rész
Written by: EuropaDesign
Cikksorozatunkban a világ második legnagyobb irodabútor-gyártó cége, a Herman Miller 25 éves szakmai tapasztalatát foglaljuk össze, referenciákon keresztül bemutatva a megoldási javaslatokat a hatékonyságot növelő irodai kialakításokra.
1. Hozz létre egy vonzásközpontot!
Hogyan segítik az irodai munkahelyek a munkaerő megtartást és toborzást?
Amikor tehetséges emberek felvételéről, illetve megtartásáról van szó, a legmeggyőzőbb érv az lehet, ha megfelelő munkahelyet kínálunk nekik.
Milyen vélemények hangzottak el az irodaátalakítás után?
- A munkahelyemen érzem a közösségi szellemet – 28%
- Büszkén mutatom meg a munkahelyemet a látogatóknak – 43%
- Élvezem a munkakörnyezetet, ahol dolgozom – 33%
Hogyan elégítsük ki az emberek egymáshoz való kapcsolódásának és egy szélesebb értelemben való kapcsolódásának az igényét? Adjunk nekik egy olyan irodát, amelyben a terek és a design elemek összehozzák az embereket, és emlékeztessük őket arra, hogy jelentősségteljes munkát végeznek.
2. Fókuszálj a márkád építésére!
Hogyan fejezi ki a munkahelyi design a cégarculatot?
Az iroda kinézete és hangulata olyan erőteljes üzenetet küld, akár egy Times Square hirdetőtábla. Egy olyan munkahely, amely a szervezet karakterét jelképező designelemekkel van ellátva, azonnali visszajelzést ad az embereknek a célokról és a prioritásokról. A munkahely, amely azt tükrözi, hogy kik vagyunk és mit csinálunk, szorosabb kapcsolatot teremt a munkatársak és a munkavégzés célja között. A barátságos és inspiráló munkahely azt jelenti, hogy a potenciális alkalmazottakkal és ügyfelekkel komolyan vesszük a kapcsolatot.
3. Az irodai tervezés elősegítheti-e az innovációt? (DPR tanulmány)
Hogyan találkoznak az építőipar területén bevezetett innovatív megoldások – biztonság, technológia és fenntarthatóság – a munkahelyek optimális, kollaborációt segítő kialakításával egy olyan nagy építőipari cég esetében, mint a virginiai székhelyű DPR? Korábbi irodájuk nem segítette elő a munkatárak közötti kommunikációt, amely meghatározó tényező egy cég sikeres tevékenységében. Dolgozóik egymástól elzártnak étezték magukat a cellás irodai térben, ahol nem voltak közösségi terek és tárgyaló sem volt elegendő. Ezért olyan új iroda kialakítása mellett döntöttek, amely egyrészt jobban bemutatja a fenntartható építésben szerzett tapasztalataikat, másrészt egy élő laboratóriumban tesztelhetik azokat a munkahelyi stratégiákat, amelyek ismereteik megosztására és a problémák kreatív megoldására ösztönzik a munkatársakat. Meg akarták mutatni, hogy a kiválasztásra került 35 éves épületben is elérhető a Nulla Energia Minősítés. A Herman Miller pedig abban segítette őket, hogy átgondolják, milyen munkakörnyezetre van szükségük a munkatársaknak feladataik elvégzéséhez. Ennek eléréséhez megismerkedtek a Herman Miller Living Office koncepciójával, amely különböző irodai területeket társít az egyes feladatokhoz. A kulcsszó a kollaboráció volt, hiszen a korábbi irodában pont a cégre annyira jellemző kohéziós és kollaboratív kultúrát nem adta vissza a munkahelyi környezet. Az új irodában egy rugalmas térkialakítást hoztak létre, ahol az emberek a központi break-out téren, a Plazában futnak össze dolgozni, beszélgetni, kávézni. A DPR a Well irodai minősítés szellemében a munkatársak fizikai és mentális jóllétére is odafigyelt, többek között állítható magasságú asztalokat és elvonuló, csendsarkokat is kialakítottak az irodában.
4. ImpactHub és Akka építészek
Az Impact Hub egy gyorsan növekvő nemzetközi szervezet, amelynek mintegy 15.000 tagja van a világ 80 pontján. Az amszterdami irodájuk 2017-ben új helyre, a történelmi Royal Tropical Institutbe költözött. Az amszterdami iroda vezetője, Tatiana Glad kiemelte, hogy a co-working irodák jelentősége azért nő világszerte, mert a trendek egyértelműen a kollaborációs tevékenységek és munkavégzés felé mennek, átívelve kultúrákon, iparágakon és gondolkodásmódon. Az AKKA Architect vezetője, Stephanie Akkaoui Hughes hangsúlyozta, hogy mivel az Impact Hub szociális vállalkozók munkahelye, az átlag, hagyományos irodától teljesen más dinamikát kívánt a tárgyaló, közösségi terek kialakítása. Az Impact Hub közösség-építő jellege miatt fontos, hogy az egyes tagok az egész teret a sajátjuknak érezzék. A Herman Miller irodai koncepciójával és bútoraival olyan co-working munkahelyet tudtak berendezni, ahol a közösségteremtő erő jelen van és ahol kiemelten fontos a munkatársak jó közérzete és egészsége.
A DesignOffice.hu cookie file-okat használ, melyeket az Ön gépén tárol a rendszer. A cookie-k személyazonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához illetve a felhasználói élmény javítása miatt szükségesek.
Az oldal használatával Ön elfogadja a cookie-k használatát.
Adatkezelési tájékoztató